In deze fase breng je de uitgangspositie van je organisatie in kaart, stel je een zorginhoudelijke werkgroep samen, doorloop je de startchecklist voor jouw organisatie en zet je eOverdracht op de agenda.
Om hier te komen, kun je de Zelfscan eOverdracht doen en de volgende vragen beantwoorden:
- Is je organisatie al bezig met eOverdracht?
- Wie zijn daar dan bij betrokken?
- Wie zou je nog meer willen betrekken?
- Wie is beslissingsbevoegd als het gaat om eOverdracht?
- Wanneer wil je starten en wat is daarvoor nodig?
- Stel een zorginhoudelijke werkgroep samen met zorgverleners vanuit verschillende afdelingen of teams.
- Beleg een startbijeenkomst voor een kennismaking en om te bepalen wie welke taken oppakt.
- Maak samen een uitgebreide analyse van de situatie. Hierbij kunnen stappen 1 en 2 uit de Checklist eOverdracht een goede leidraad zijn. Je brengt in kaart hoe eOverdracht bijdraagt aan de missie en visie van de organisatie en bepaalt met welke organisaties je wilt gaan samenwerken.
- Bespreek deze analyse met de VAR binnen je organisatie en/of de ICT-manager en de Informatieveiligheidsprofessional (CISO of FG), waarna deze besproken kan worden op bestuurlijk niveau.
- Bepaal de vervolgstappen en ieders rol daarin. Stem dit af met de projectleider.